Adventist Online

bagaimana menjadi sahabat yang baik?.

Views: 131

Replies to This Discussion

ya saya tahu ia cuma lost contek... (sebenarnya saya tiada masalah lost contact seorg pun, hehe sampai sekarang aku masih bersama kwn lama dari kecil lagi).. sya cuma nak tau pendapat kalian apabila dilupa oleh kawan2 dan tak tegur walau berjumpa.
klu bg2 kawan ko yang sumbung..ee..mgkin ada msalah da dengan ko,atau pun da malu dgan ko =).
Soalan yang sukar dijawab...kerana kita percaya telah berbuat sebaik yang mungkin terhadap sahabat kita dan tidak melukakan hati mreka tetapi kadang kadang bagi mereka kita tidak melakukan yang terbaik..so jgn susah hati..Minta pengharapan dan pengampunan dari Tuhan melalui DOA kalian...
hai all..slmat minggu bekerja..!
mcm mana tu kawan mkn kawan? =)..
kawan memang selama2nya..jgn ja lah ada prsengktahan..
Slamat Minggu Bekerja too...Charldi...kwn mkn kwn tu xpenah cukup mkn ha ha..kwn pn mo dmkn ha ha...xde benda lain lg mo pi mkn la tu....Chrystine...bkn stakat dkorek telinga ha ha kasi cabut telinga pn buleh ha ha..
tu lah bah,tda cukup mknan matu hehe.adui klu cabut telinga tu bahaya sdh tu..susah juga bah ne kawan yg mau ambil kesempatan kn..mau ja kodut drg ahhaha..
wan to noe wat is real freind? freind will accept wat ever taht have in you.no prejudice to 1 another.tapi kita manusia nie kan..suka tgk keburukan seseorg.itu lumrah kita.1st impression always negatif.if u really wan real friend..see to their positive side..bkn yg negative.
1st is negative? salah mark... tak semua mcm tue.....
tapi kadang perlu juga tau kita tgu yang negatif ne..
satu situasi

Ada sahabat karib kamu/kita (kira geng karas lah) da g mcuri bah knun ne..so 1 hari da kana kejar pulis,da g btapuk lah d rumah kamu/kita,bila tu pulis datang g rumah kamu/kita n cakap c "anu" ada sana tau tda,..so untuk menjadi sahabat yang baik kepada sahabat kamu/kita itu apa yang akan kamu/kita katakan kepada pulis tersebut???...adakah cakap tidak ada atau ada???...
yup,xsumer is 1st impression is -ve..terplg ngan experience msg2 tu..mgkn lain2 urag lain experience dia kan..sbnarnya kita ni kena jgk mengambilkira sudut +ve dn -ve kwn2 kita ni...yg -ve kita buleh cuba utk sama2 mbantu dia perbaiki kan...dn yg +ve plk biar lagi bertambah byk +ve nya ha ha...

RSS

Site Sponsors

 

Adventist Single?
Meet other Single
Adventists here:
Join Free


USA members:

Support AO by
using this link:
Amazon.com

 

© 2018   Created by Clark P.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service